zaterdag 19 maart 2016

Het Beatrix Potter winkeltje

Na het maken van heel veel muisjes had ik weer eens zin om iets anders te doen. 
Ik liep al een tijdje rond met het idee om iets met de Beatrix Potter figuurtjes te doen, en toen kreeg ik met de Kerst een klein winkeltje cadeau, precies zoals ik het wilde, klein, met een winkeldeur en een etalage. 
Eerst natuurlijk aan de slag gegaan met het verven van alles, in de tussentijd ben ik van alles gaan verzamelen om het winkeltje te vullen. 

De grote winkelkast heb ik gewoon gemaakt van een paar plankjes, met daar paneeltjes tussen die ik heb beplakt met behang met een heel klein bloemetjespatroon. Dat behang heb ik terug laten komen in de toonbank. Verder heb ik hel veel gebruik gemaakt van poezieplaatjes.
De displays van de ansichtkaarten en rolletjes kant heb ik gemaakt van tuinzadenkistjes van euro mini's die ik nog had liggen.

Eenmaal aan de slag met boekjes maken, schilderijtjes, kapstokjes, rolletjes kant, bleven de idieeen vanzelf komen en is het inmiddels toch een aardige inventaris geworden.
Ook hangt er in de winkel een grote afbeelding van de echt Beatrix Potter, een kopie van een foto uit 1891, waar zij met haar tamme konijn Benjamin een wandelingetje maakt.

De zijgevels van het winkeltje heb ik beplakt met een Engelse Cotswold steenmotief, beide zijden hebben ook een muurbord gekregen.

Het winkeltje is nog lang niet klaar, ik wil zeker ook aan de buitenkant nog het een en ander gaan toevoegen, maar dat is voor later. 







1 opmerking: